انواع ابزار آلات صنعتی برقی

ابزارآلات‌صنعتی

انواع ابزار آلات صنعتی برقی

از اصلی‌ترین ابزارآلات جهت راه‌اندازی ماشین‌آلات و دستگاه‌های‌مختلف در کارخانه‌ها و صنایع گوناگون، ابزارالات‌صنعتی می‌باشد. ابزارآلات‌صنعتی باعث دقت و سرعت‌بیشتر انسان‌ها در تولیدات‌خود شده‌اند. تغییراتی که درطی این سال‌ها صورت‌گرفته باعث‌شده که پیشرفت‌های قابل‌توجهی در ابزارآلات‌صنعتی دیده‌شود.

این ابزارها برخلاف ابزارآلات خانگی، اغلب بادی و برقی هستند و به همین‌دلیل از قیمت‌بالاتری نسبت به سایرابزارها برخوردارند. معمولا ابزارآلات‌صنعتی به سه‌دسته برقی، بنزینی و بادی تقسیم‌می‌شوند که باتوجه به شرایط و محیط ممکن‌است استفاده‌های گوناگونی داشته‌باشند.

 

۱-ابزارآلات‌صنعتی برقی:

انجام برخی از کارها در کارخانه‌ها به نیروی بسیارزیادی نیازدارد و نمی‌توان آن کار را به صورت‌دستی انجام‌داد. در این موقعیت‌ها از ابزارآلات‌برقی استفاده‌می‌شود. از آن‌جایی که در بسیاری از موارد دسترسی به برق مشکل وجوددارد، این ابزارآلات را به صورت شارژی نیز می‌سازند که شما می‌توانید در فضاهای‌مختلف از آن استفاده‌کنید و اما معرفی چند ابزارصنعتی‌برقی:

دستگاه‌جوشکاری: از دستگاه‌جوش عمدتا برای اتصال قطعات‌فلزی استفاده‌می‌شود.

کمپرسورهوا: کمپرسورباد وسیله‌ای است که هوا را فشرده‌می‌کند و برای کاربردهای مختلفی از آن استفاده‌می‌شود.

دریل‌شارژی: دریل ابزاری است که برای سوراخ‌کردن از آن استفاده‌می‌شود که انواع‌مختلفی دارد که نوع شارژی آن نیز قابل‌تهیه است.

فرزبرقی: از ابزار فرز بیشتر برای تراشکاری و برشکاری استفاده‌می‌شود، همچنین از آن می‌توان درجهت تیزکردن ابزارهای دیگر نیز استفاده‌کرد.

 

ابزار بادی

۲. ابزارآلات‌صنعتی بادی

این دسته از ابزارصنعتی با فشارباد کارمی‌کنند و استهلاک بسیارکمی دارند. به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد ابزارآلات‌بادی از آن‌ها در خط‌تولید بزرگترین کارخانه‌ها نیز استفاده‌می‌شود.

میخکوب‌بادی: منگنه‌کوب‌ها و میخکوب‌های‌بادی ابزاری پراستفاده در نجاری و صنایع مرتبط نظیر کابینت‌سازی هستند که کار صنعت‌گران در این حرفه را بسیار راحت می‌کنند. دراینجا می‌توان به منگنه‌کوب‌بادی نیز اشاره‌کرد که کاربردی همانند کاربرد ابزار میخکوب دارد.

جغجغه‌بادی: یکی‌دیگر از ابزارآلات پرمصرف در کارگاه‌ها جغجغه‌بادی است از این ابزار جهت بستن و سفت‌کردن پیچ استفاده‌می‌شود. به خصوص پیچ‌هایی که دسترسی به آن‌ها سخت‌است.

پولیشربادی: پولیشربادی یا پولیش‌زن‌بادی ابزار بسیار پرمصرفی است که کار سایش‌سطوح را انجام‌می‌دهد. در پولیشر مایعی به کارمی‌رود که پولیشر با آن می‌تواند، سطوح را بساید و خط‌وخش سطح را ازبین‌ببرد.

 

اره بنزینی

 

۳. ابزارآلات‌صنعتی بنزینی

یکی‌دیگر از انواع ابزارآلات‌صنعتی ابزارصنعتی بنزینی هستند که کاربرد آنها بیشتر در مناطقی است که دسترسی به برق وجودندارد. همچنین این دسته جز ابزارآلات سنگین قرارمی‌گیرند.

ژنراتور: ژنراتورها هم ابزارآلات دیگری هستند که با بنزین کارمی‌کنند. ژنراتورهای بنزینی در مراکزمختلفی نظیر بیمارستان‌ها، مدارس و کارگاه‌ها کاربرددارند. کار اصلی ژنراتور این‌است که انرژی‌مکانیکی را به انرژی‌الکتریکی تبدیل‌کند.

چکش‌تخریب بنزینی: چکش‌تخریب ابزاری‌است که از آن برای تخریب‌اجسام سخت استفاده‌می‌شود به عنوان‌مثال می‌توان به تخریب ستون‌های‌بتنی اشاره‌کرد.

اره‌زنجیری بنزینی: ابزار آشنایی است که درهر دونوع برقی و بنزینی قابل‌استفاده است و از آن بیشتر برای باغبانی و نجاری استفاده‌می‌شود.

 

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.